Domovská stránka
Přidat k oblíbeným

Nábor nových členů

Výběr z fotogalerií

Waka Sensei Sofie 2015
Waka Sensei Sofie 2015
Ostrava 2014
Ostrava 2014
Stáž Jihlava 2011
Stáž Jihlava 2011
Nacházíte se: Aikido Vsetín » Aikido Vsetín » Nábor nových členů

Přidat k oblíbeným

Nábor nových členů



Nábor nových členů probíhá dvakrát ročně, vždy v LEDNU a v ZÁŘÍ. Termíny náboru se objeví vždy v aktualitách na našich stránkách. V případě vážného zájmu o cvičení se můžete individuálně přihlásit kdykoliv během roku. Když se rozhodnete přihlásit mimo oficiálně vypsané náborové termíny je vhodné se předem domluvit telefonicky nebo e-mailem.

 

První tréninky jsou vždy společné pro všechny začátečníky bez rozdílu věku a pohlaví. Tato začátečnická skupina se pak postupně rozdělí dle počtu aktivních cvičících a jejich cvičební úrovně. V případě, že budete chtít začít cvičit, tak si zde stáhněte přihlášku do našeho klubu a doneste ji na Váš první trénink již vyplněnou i s příslušnou finanční částkou za tréninky (bližší informace ohledně plateb Vám poskytneme v kanceláři Aikido).

 

Charakteristika kurzů, ke kterým se hlásíte do Alceda, střediska volného času:

 

Aikido děti:
Nenásilná všestranná pohybová příprava dětí prostřednictvím japonského bojového umění Aikido a pohybových her. Zároveň se děti naučí i základy etikety a hodnotové principy tradičních bojových umění.
Určeno pro děti od 8 do 14 let. Trénink je 1x týdně každé úterý od 17:00 do 18:00 hod. v prostorách Alceda Vsetín.

 

Aikido 1 a 2:
Aikido pro začátečníky a pokročilé. Nesoutěžní bojové umění, které v harmonických technikách komplexně rozvíjí tělesnou i duševní stránku osobnosti. Aktivní sebeobrana a dlouhodobá perspektiva cvičení pod vedením zkušených trenérů. Určeno pro děti od 15 let a dospělé bez omezení věku. Tréninky probíhají 2x týdně. V ÚT od 18:00 do 20:00 a ve ČT od 17:00 do 19:00 hod. v prostorách Alceda Vsetín.

 

Aikido 3:
Aikido pro pokročilé. Technicko-taktická a kondiční příprava pokročilých cvičenců Aikido. Příprava na zkoušky Kyu a Dan. Vhodné pro již pokročilé zájemce o cvičení Aikido. Trénik je 1x týdně, vždy v PO od 18:00 do 20:00 hod. v prostorách Alceda Vsetín.

 

Vstup do DOJO (tělocvičny) není nijak omezen a tak se dle rozpisu tréninků přijďte na trénink nejprve podívat, a pak se můžete rozhodnout, jestli začnete cvičit, či nikoli.

 


 


Soubor ke stažení
Soubor ke stažení: Přihláška do klubu SKP Aikido Vsetín
Vyplněná a podepsaná přihláška je nezbytným dokumentem potrvuzujícím členství v klubu SKP Aikido Vsetín.

Informace o souboru: Velikost 127 kB | Aktualizováno 09/08/13 | Typ souboru application/stream

Můj první trénínk



První trénink


Pokud čtete tyto řádky, pravděpodobně jste se již rozhodli, že to s Aikidó zkusíte (-:
Na svůj první trénink ještě rozhodně nebudete potřebovat kimono, ve kterém se normálně Aikidó cvičí. Z počátku lze kimono nahradit bavlněnými tepláky, či kalhotami (ne šusťáky se zipsem!) a pevným tričkem s dlouhým rukávem, popřípadě lehčí mikinou. Na tatami (žíněnce) se cvičí bosky, takže sportovní obuv potřebovat nebudete. Aby nedošlo ke zranění, tak se veškeré šperky, řetízky a hodinky během tréninku nenosí a nezapomeňte si taky ostříhat dlouhé nehty na nohou i na rukou. Cennosti si nenechávejte v šatnách, ale vezměte si je s sebou do tělocvičny (nezapomeňte vypnout zvonění na mobilním telefonu). Pokud se chcete po tréninku osprchovat a nebo jen opláchnout, tak nezapomeňte na ručník a mýdlo. V dojo (tělocvičně) se přezouváme, takže přezůvky se taky budou hodit.
Hlavně však nezapomeňte na dobrou náladu a chuť do cvičení.

 

Etiketa v Dojo (tělocvičně)
  • Převlékejte se jen v šatnách a nebo na určených místech. Nikdy ne na tatami (žíněnce)!

  • Když vcházíte do Dojo a vstupujete na tatami, tak se mírně ukloňte k místu kamiza. To platí i při odchodu.

  • Před cvičením si sundejte hodinky, prstýnky, řetízky a vypněte zvonění mobilních telefonů.

  • Na tatami nepatří jídlo ani pití. V Dojo je zakázáno kouřit.

  • Na tatami je zakázáno vstupovat v obuvi. Výjimkou je zranění nohy vyžadující obuv.

  • Na tréninky choďte včas. Studenti by měli být vyrovnáni a usazeni v Seize přibližně 3-5 min. před zahájením cvičení. Pokud přijdete později, sedněte si tiše na okraj tatami nebo Dojo a vyčkejte, dokud Vám učitel nedá povolení ke vstupu.

  • Udržujte kimono nebo cvičební úbor čistý, neroztrhaný a bez zápachu.

  • Chcete-li z jakýchkoli důvodů opustit Dojo během výuky, požádejte o to učitele.

  • Vyhýbejte se sezení zády k obrazu O-Senseie. Neopírejte se o zeď a neseďte s nataženýma nohama. Seďte buďto v Seize nebo v tureckém sedu.

  • Omezte hovor na minimum. Jediná konverzace by se měla otáčet okolo Aikido. Je velmi neslušné mluvit, když učitel hovoří k ostatním.

  • Před každým cvičením se partnerovi krátce ukloňte. Úklona nemá nic společného s náboženstvím. Úklona vnáší do Aikido japonského ducha, je považována za vyjádření úcty a indikuje otevřenost a ochotu učit se od ostatních a učitele.

  • Máte-li problémy s technikou, nekřičte přes celou místnost na učitele. Nejprve pozorujte ostatní - je to efektivní. Pokud se vám stále nedaří, přistupte ve vhodném okamžiku k učiteli a poproste o pomoc.

  • Příkazy učitele provádějte okamžitě - nenechejte zbytek osazenstva na Vás čekat! Během cvičení zbytečně nedemonstrujte svou sílu nebo um.

  • Je velmi slušné uklonit se učiteli, když Vám během cvičení něco poradí.

  • Jestliže během výuky učitel něco předvádí skupince ve Vaší blízkosti, je vhodné uvolnit svůj vlastní cvičební prostor a poskytnout učiteli dostatečné místo k ukázce.

  • Uvědomte si, že jste v Dojo, abyste se něco naučili a nikoli uspokojili své ego.

  • Respektujte ty, kdo jsou více zkušení. Nikdy se nepřete o techniku a nenuťte jiným Vaše představy.

  • Nikdy nepoužívejte k cvičení kimono nebo zbraně druhého.

Průběh tréninku

Trénink začíná společným pozdravem. Následují krátká dechová cvičení a rozcvička. Ta začíná zahřátím organismu, pak následuje strečink, nácvik kroků a pádů. Již samotná rozcvička obsahuje řadu důležitých prvků z Aikidó. Po rozcvičce přichází na řadu vlastní nácvik technik Aikidó, které vyplňují největší část tréninku. Jistá část tréninku se věnuje také cvičením se zbraněmi. V Aikidó se cvičí převážně s Jo (125 - 140 cm dlouhá dřevěná tyč), dále s BOKENEM (dřevěný meč) a s TANTO (dřevěný nůž). Na závěr tréninku se provádí uvolňovací cvičení, popřípadě krátké masáže. Trénink končí opět společným pozdravem.


Zpět nahoru

Nahoru



Copyright ©2017 Všechna práva vyhrazena | Právní ustanoveni